Zoek:
 Databank MZ en interne pagina's www.or.nl Databank MZ
 Externe linken Externe linken
 Vrije toegang Vrije toegang

     
Databank MZ en www.or.nl Hoe beoordeel je de totstandkoming van ondernemingsstrategie?
Uit welke onderdelen een ondernemingsstrategie bestaat en wat die inhouden. Versie: 20200607
Databank MZ en www.or.nl Hoe beoordeel je de keuze voor een product/markt strategie?
De ondernemingsleiding zal de producten en diensten van de organisatie moeten bekijken, en bepalen in welke de onderneming zal investeren en in welke niet. Dit krijgt uiteindelijk vorm in de product/markt strategie. Versie: 20200607
Databank MZ en www.or.nl Wat zijn de belangrijkste voorwaarden voor het succesvol uitvoeren van de ondernemingsstrategie?
Een ondernemingsstrategie heeft weinig waarde als er niet naar wordt gehandeld, of als er iets anders uitkomt dan de bedoeling was. U heeft als OR niet alleen de taak er op toe te zien dat de ondernemingsstrategie goed in elkaar zit. Het is even belangrijk om te controleren of de ondernemingsstrategie goed wordt uitgevoerd. Daartoe moet tenminste aan onderstaande acht voorwaarden worden voldaan. Versie: 20200608
Externe linken Bedrijf en zijn omgeving
Beschrijving van verschillende aspecten van een bedrijf: de interne opbouw van het bedrijf, alsmede de omgeving waarin het bedrijf opereert.
Externe linken Soorten risico's
Een onderneming heeft te maken met externe en interne risico's. Sommige risico's kunnen zowel externe als interne oorzaken hebben. De risico's kunnen in categoriŽn worden ingedeeld, zoals financiŽle, strategische, operationele en calamiteitsrisico's.
Vrije toegang Het INK model
Uitgebreide beschrijving. xx
Vrije toegang Organisatiestructuur
Omschrijving van het begrip organisatiestructuur. xx
Externe linken Kwaliteitsbeleid
Het begrip `kwaliteit' is van alle tijden, alleen wordt er door managers wel eens verschillende dingen onder verstaan. Vandaag de dag staat `de goede dingen doen` en `de dingen goed doen` hoog in het vaandel. Aan verbetering van het eigen handelen, de markpositie en de tevredenheid van klanten zitten natuurlijk wel grenzen.
Externe linken De factor bedrijfscultuur
Over de invloed van vier typen cultuur op het reilen en zijlen van bedrijven.

 

© OR.nl 2000-